S novým logem SodaStream přichází nová vizuální identita i komunikace značky
Přední světový výrobce perlivé vody SodaStream ohlásil v září loňského roku komplexní repositioning. Ten navazuje na digitální transformaci a spotřebitelsky orientovanou strategii, kterou zahájil před třemi lety. Značka přitom sází především na rostoucí zájem spotřebitelů o design, inovace, mixologii a uživatelský komfort. Jako odpověď na stále markantnější trend domácí přípravy čerstvé perlivé vody i poptávku po dostupnějších prémiových produktech přináší SodaStream komplexní redesign své vizuální identity, komunikace i produktového portfolia. Pro české zákazníky bude v tomto ohledu přelomový právě rok 2023.
Jádrem nového positioningu značky je výzva „Push for Better“ inspirovaná stisknutím tlačítka na výrobníku perlivé vody SodaStream. Jednoduchý úkon tak symbolizuje spuštění „řetězové reakce“ pozitivních změn – pro spotřebitele i pro planetu.
Součástí nové vizuální identity značky je také nový ikonický symbol. Tvoří ho dvě vzájemně propojené kapky vody uspořádané do formace jin a jang, jež znázorňuje rovnováhu a harmonii a zároveň připomíná planetu. Design vytváří charakteristické písmeno „S“, které symbolizuje značku. Nová paleta barev SodaStream je inspirována přírodou reprezentující dlouhodobý závazek společnosti dělat víc pro planetu. Základními barvami značky jsou nově svěží modrá, tmavě modrá a písková, evokující čistotu a svěžest vody a jas písku.
Ekosystém SodaStream chce zákazníkům prostřednictvím inovací, důrazu na kvalitu a moderního designu nabídnout ještě intenzivnější uživatelskou zkušenost. Nová vizuální identita společnosti je nyní k vidění ve všech digitálních rozhraních včetně webových stránek, sociálních médií a dalších platforem. „Naše nová strategie ‚Push for Better‘ s doprovodnými vizuálními elementy je dalším milníkem na cestě, kterou se společnost SodaStream snaží dosáhnout zásadní změny v přístupu k nápojům. Tato cesta představuje revoluci v globálním nápojovém průmyslu,“ uvedl generální ředitel společnosti SodaStream Eyal Shohat a dodal: „Jako odborníci na přípravu perlivých nápojů jsme nadšeni, že můžeme našim spotřebitelům zprostředkovat výjimečnou uživatelskou zkušenost, komfort i lepší kvalitu života, která s domácí přípravou perlivých nápojů úzce souvisí. Používáním výrobníků SodaStream mají naši spotřebitelé možnost dělat něco, co prospívá jim i naší planetě.“
Pro české zákazníky značky SodaStream by měl být právě rok 2023 doslova přelomovým. „Od května 2023 budou na náš trh postupně uváděny produkty z nové prémiové řady výrobků SodaStream Collection,“ avizuje Michal Panis, manažer značky SodaStream v České republice, a pokračuje: Jsme hrdí na to, že výrobník perlivé vody SodaStream dnes používá přibližně každá šestá česká domácnost. Věřím, že naše filozofie, která bude nyní ještě atraktivnější i vizuálně, inspiruje k přechodu na domácí přípravu perlivé vody mnoho dalších.“
Společnost SodaStream spolupracovala na vytvoření a realizaci nové vizuální identity značky s londýnskou kreativní agenturou Pearl Fisher, která se zabývá designem a brandingem, a také s Eitanem Cohenem, kreativním poradcem firmy SodaStream. „Na naše partnerství se společností SodaStream jsme velmi hrdí. Byl to skvělý proces od identifikace příležitostí přes vývoj a optimalizaci klíčových aktiv značky SodaStream až po zajištění toho, aby každý aspekt nového designu značky aktivoval její průkopnický přístup k rozproudění změn,“ uvedli Eitan Cohen a David Jenkinson, design & experience partneři ve společnosti Pearl Fischer. „Je to vzrušující další kapitola pro SodaStream a těšíme se, až se tento odvážný a působivý nový design dostane na pulty obchodů.“